Az új esztendő első napjaiban még lelkesen vetjük bele magunkat a fogyókúrába, majd egy-két hét múlva már alábbhagy lelkesedésünk, kitartásunk, és egyre gyakrabban csábulunk el egy-egy kalóriadús csoki láttán, vagy hanyagoljuk a néhány napja még szorgalmasan végzett edzéseinket.

Ha az egészséges, kalóriaszegényebb étkezésre odafigyelünk, akkor máris sokat teszünk az álomalakért. A krumpli nagy kedvenc, könnyű azonban lecserélni kevésbé hizlaló zöldségekre, ilyen a cékla, a répa vagy a karfiol. Nassolni is lehet, a chiapudingot édességek helyett is betervezhetjük az étrendbe. Összeállításunkban biztos, hogy mindenki talál olyan finomságot, ami kedvére való. Neked melyik a kedvenced?

A cékla az egyik legjobb vitaminbomba. Ne csak savanyúságként fogyaszd, sokkal többet kihozhatsz belőle. Tökéletes édesen, sósan, fetával megbolondítva, nyersen, főzve, de  talán sütve a legfinomabb, főleg zöldfűszerekkel és fokhagymával turbózva.

A karfiolt sem bonyolult különlegessé tenni. Az is jó ötlet, ha szeletekben, steakként sütöd meg. Fűszerezheted fokhagymával, és megszórhatod parmezánnal, sőt különféle öntetekkel is ínyenccé teheted.

A sült sárgarépa is kiváló alternatíva köretként, sőt különféle szószokkal vacsorára önálló fogásként is megállja a helyét. Fűszerekkel megbolondítva isteni, a sütőben megkaramellizálódik, tehát még édesebb lesz.

A zöldséges egytálételek is lehetnek laktatóak úgy, hogy a hús sem fog hiányozni belőlük. Ha étrendbe töltve, a barna rizzsel, a bio kukoricadarával vagy a bulgurral együtt ikatatod be, megfelelő energiához jutsz. Próbáld ki az ízletes töltött paprikát!

A nassolásról se kell lemondanod a fogyókúra vagy életmódváltás alatt. A chiapuding segít felpörgetni az anyagcserét. Tele van rosttal, fehérjével, sok benne az antioxidáns. Ha pedig este elkészíted, reggel eheted is. Érdemes gyümölcsökkel is feldobni.