Tél vége felé muszáj feltölteni a megcsappant vitaminraktárunkat, főleg úgy, hogy tombol az influenzaszezon. A cékla az egyik legjobb immunerősítő, ráadásul finom és olcsó is. Tele van antioxidánssal, értékes ásványi anyagokkal és C-vitaminnal is,  így érdemes gyakran beiktatni étrendünkbe. A legtöbben savanyúságként fogyasztják, pedig sokféleképpen és izgalmasan elkészítheted.

A céklát lereszelheted almával, főzve készíthetsz belőle ínycsiklandó salátát, de talán sütve a legfinomabb. Számításba veheted főfogásokhoz köretként, de önmagában is isteni vacsora lehet. A fokhagyma és a cékla kifejezetten illik hozzá. Már a látványa elcsábít, hát még az íze!

Fokhagymás, rozmaringos sült cékla

Hozzávalók:

  • 6 db közepes cékla
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 ág rozmaring
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • bors

Elkészítése:

A céklát alaposan mosd meg, majd papírtörlővel itasd le róla a nedvességet. Vágd nagyobb szeletekre, és rendezd sütőpapírral bélelt tepsibe. Az olajat keverd össze sóval, borssal, majd locsold a céklára a fűszeres keveréket. Rakd hozzá a fokhagymát és a rozmaringot, majd fedd le fóliával. told forró sütőbe, és 180 fokon süsd meg 40-50 perc alatt. Amikor a cékla puha, könnyen beleszalad egy hegyes kés vagy fogvájó, vedd ki a sütőből. Amikor kicsit hűl, pucold meg. Feta sajttal még vonzóbbá teheted.

Ha fontos számodra az egészséges táplálkozás, a chiapudingot is feltétlenül készítsd el! 

Isteni gyümölcsös chiapuding: ezzel felturbózhatod a fogyókúrát