Ha te is elhatároztad, hogy a fürdőruhaszezonra biztosan lefogysz, sokkal könnyebben fogod teljesíteni a célt, ha nem éhezéssel, hanem laktató, de alacsony kalóriatartalmú finomságokkal próbálod elérni az álomalakot.

Bizonyára te is régóta tudod, sőt talán első kézből szerzett tapasztalataid is vannak arról, hogy magad éheztetése hosszú távon nem fenntartható, és rövid ideig sem kifizetődő fogyókúrás módszer. A napi négy-öt étkezésnek azonban nem kell péksüteményt, fehér kenyeret, vagy csokit tartalmaznia: az alábbi receptek egyikében sincsen se cukor, se fehér liszt, viszont isteni finomak, és sokáig eltelítenek.

Chiapuding

Ma már a kisebb szupermarketek polcain is megtalálhatod a chia vagy aztékzsályamagot, amiből nagyon finom, egészséges és laktató pudingok készíthetsz.

Alaprecept: 2 evőkanál chiamagot keverj el 2 deci kókusztejjel, 1 evőkanál kókuszreszelékkel és 1 evőkanál mézzel. Helyezd a hűtőbe minimum néhány órára, de legjobb, ha egész éjszakára. Ezt az alapreceptet dúsíthatod bármilyen gyümölccsel – különösen finom hozzá a málna és az eper – dióval mandulával.

Chia puding mandulával.
Kép: pixabay

 

Gyümölcsös smoothie

A smoothie egy sűrű gyümölcsturmix, amely így laktató és nagyon finom. Télen mirelit gyümölcsökkel készítheted, nyáron viszont mindenképpen frisset használj hozzá. A színes gyümölcsök mellé érdemes egy kisebb banánt is belevagdosni, hogy krémesebb legyen az állaga.

Alaprecept: A turmixgépbe kanalazz 20 dkg bármilyen piros gyümölcsöt, 1 banánt, 2 deci tejet (lehet kókusz- vagy mandulatej is), 1 evőkanál kókuszreszeléket, és egy kevés fahéjat. Alaposan turmixold össze, öntsd bögrébe, a tetejét pedig szórd meg aprított dióval vagy mandulával.

Gyümölcsös smoothie.
Kép: pixabay

 

Zöld turmix

Ha már profin készíted a gyümölcsös smoothie-t, próbálkozz valami merészebbel: a zöld levelekkel készített turmix szuperegészséges, nagyon jó hatással van az emésztésre, a kalóriatartalma pedig rendkívül alacsony. Szokatlan íze miatt fokozatosan ismerkedj vele: először csak egy levelet keverj a gyümölcsturmixhoz, később pedig növeld a mennyiséget addig, amíg végül a zöld szín dominál már az italban. Édes gyümölcsöt azonban mindig adj hozzá.

Alaprecept hozzávalók: 2-4 marék friss zöld levél (spenót, sóska, mángold, csalán, római saláta, retek vagy cékla levele), 1 banán, ízlés szerint egyéb gyümölcsök. Öntsd fel 3 dl vízzel, amihez adhatsz frissen facsart narancslevet is, és turmixold össze. Később erősebb ízű leveleket – rukkola, kelkáposzta – is tehetsz hozzá.

Zöld turmix.
Kép: pixabay

 

Cottage cheese

Bármit is tanultál az iskolai angolórán, a cottage cheese nem túró, hanem egy ahhoz hasonló, de sokkal lágyabb készítmény. Egy adagban alig száz kalória van, így a fogyókúrázók egyik legjobb barátja. Fogyaszthatod édesen vagy sósan, gyümölcsökkel, sonkába tekerve, kétszersültre kenve, de magában kanalazva is nagyon finom.

Cottage cheese vajjal és tojással.
Kép: pixabay

 

Zabkása

Szintén egy olyan készítmény, amit számtalan módon variálhatsz. Az alapesetben nem túl karakteres ízű sima zabkását rengetegféle módon dobhatod fel. Ha fogyni akarsz, akkor a nutellás vagy kakaós változatot sajnos el kell felejtened, de pakolhatsz bele friss gyümölcsöket, fahéjat, gyömbért, vagy akár cukormentes lekvárt is.

Alaprecept: 3 evőkanál zabpelyhet egy kisebb lábosban önts nyakon 3 deci tejjel vagy vízzel, és hagyd állni tíz percig, amíg megduzzad. Ekkor tedd fel a fűzre, és folyamatos kevergetés mellett főzd a kívánt állag eléréséig, ez öt-tíz perc. Nyírfacukorral édesítsd. Ízesítheted gyümölcsökkel, magvakkal, répával, kókuszreszelékkel, vagy keverhetsz bele natúr joghurtot.

Gyümölcsös zabkása
Kép: pixabay

Borítókép: freepik.com