A futás a legkönnyebben kivitelezhető mozgásforma, hiszen egy jó minőségű cipőt leszámítva tényleg semmi nem kell hozzá. Na jó, az elején egy kevés elszántság.

„Járnék én futni, de nincs időm” – ismerős? Valóban, mikor is menjen ki mozogni egy családanya, aki mellette még akár házon kívül is dolgozik? Nap közben nem ér rá, este már fáradt, és abból a kevés időből, amit a gyerekeivel tölthet, nem szívesen csíp le hetente többször ilyesmire. Marad hát a kora reggel, ami csak első ránézésre tűnik a földtől elrugaszkodott ötletnek. Aki ugyanis egyszer rákapott, nagyon könnyen függőjévé válhat a hajnali kocogásnak.

 

Hajnalban futni járni ugyanis, nem túlzás, felemelő élmény. Mi ezért imádjuk:

 

  1. Jól indul tőle a nap

A mozgás endorfint szabadít fel, amitől te is feldobott, vidám leszel. Ha hajnalban az első dolgod, hogy kimenj kocogni, már boldogabban indul tőle a napod. Könnyebben megy a reggeli verkli, kevesebb a stressz, jobban kezeled az álmos, durcás, ágyból kikelni és öltözködni nem óhajtó csemetéket. Nem túlzás kijelenteni: a reggelt mozgással indító anya gyerekei is kiegyensúlyozottabban kezdhetik a napot.

 

  1. Nehezebb kifogást találni

Délután és estefelé mindig találni olyan feladatot, ami fontosabb, mint lemenni. Hajnalban azonban ilyen akadály nem bukkan fel: ha eljutottál odáig, hogy kikelj az ágyból, száz százalék, hogy a futócipőt is fel fogod venni. Ilyenkor ha nagyon akarnál, sem találnál kifogást – de nem is valószínű, hogy a korai kelés után még ilyesmin törnéd a fejed.

 

  1. Nincs senki az utcán

A futás alapvetően magányos sport: nem csoda, hogy sokakat kimondottan frusztrál, ha közben embereket kell kerülgetni, vagy ha nézik őket. Hajnalban ez a probléma garantáltan nem lép fel, minden kihalt, csendes, könnyen előfordulhat, hogy egy teremtett lélekkel sem találkozol.

 

  1. A hajnal hangulata egészen különleges

A horizont lassan kivilágosodik, a pára felszáll, a madarak énekelni kezdenek. Ebben a környezetben a te elméd is máshogy működik, akár új, inspiráló gondolatok is eszedbe juthatnak.

 

  1. Elégedettség már kora reggel

Fantasztikus érzés azzal a tudattal végigvinni a napot, hogy már a legelején tettél valamit magadért és az egészségedért. Energikusabb, tettre készebb leszel a nap hátralevő részében.

A futáshoz még a hidegebb reggeleken sem kell különösebben felöltöznöd: hacsak nem extrém alacsony a hőmérséklet, sapka, esetleg kesztyű, kényelmes nadrág – legjobb a leggings vagy a futónadrág – valamilyen alsó trikó és egy pulóver bőven elég. Egyéni preferencia kérdése, hogy előtte szükséges-e enned: van, aki előtte bedob egy könnyű reggelit, egy energiaszeletet, vagy legalább iszik egy narancslevet, de ha közvetlenül evés után nem szeretsz mozogni, és nem mész túl hosszú távra, akkor abból sem lesz gond, ha csak futás után reggelizel. Utána pedig vagy beteszed az erre az alkalomra összeállított zenei listádat, vagy csendben élvezed a hajnalban a természet ébredését.

Kép: pixabay.com