A legnépszerűbb 10 immunerősítő tipp az egész családnak

A nyári kánikula után hűvösebb napok köszöntenek ránk, melyhez a szervezet nehezen alkalmazkodik. Könnyen utolérhet óvódást, iskolást a nátha és a megfázás, ha nem vagy elég elővigyázatos. Íme, néhány szimpla trükk, mellyel szülőknek és gyermekeknek egyaránt garantáltan a topon lesz az immunrendszere!

Az immunerősítés már unalomig ismételt fogalom, mégsem elég többször hangsúlyozni pár alapvető tanácsot, melyet érdemes mindig, különösen az elkövetkező időszakban észben tartani. Ha így teszel, jóval kevesebbszer leszel te és gyermeked is beteg, és makkegészségesen élvezhetitek a szép, őszi napokat!

alvas

1. Aludj eleget és kezeld helyén a stresszt!
A stresszes életmód és az alváshiány egyáltalán nem kedvez immunrendszernek. Stresszes állapotban és alvásmegvonáskor ugyanis a kortizol nevű hormon szintje megemelkedik a szervezetben, és ez gátolja az immunfunkciók működését. A napi szintű stresszt nem tudod ugyan kiiktatni életedből, viszont megfelelő módon kezelheted! A sport, a meditáció, az ellazulás és egyéni kikapcsolódás segít átalakítani a stressz káros hatásait.
A megfelelő alvásmennyiség eléréshez pedig elég egyetlen szabályt észben tartani: menj minden nap egy órával előbb aludni, ahogy szoktál. Ha kell, dugd ágyba a gyerekeket is épp ennyi idővel előbb. Így több időd marad magadra, és másnap kipihentebben ébredsz!

2. Kerüld a dohányfüstöt!
Ha Te magad nem is vagy dohányos, a füstös környezet, különösen zárt térben könnyen előidézhet bronchitist vagy tüdőgyulladást, gyerekeknél pedig középfülgyulladást. Ha cigizel, ügyelj arra, hogy a füstölgést a családtagoktól távol műveld.

3. Csínján az alkohollal!
A túlzásba vitt alkoholfogyasztás gyengíti az immunrendszert, és a tüdő is érzékennyé válik különféle gyulladásokra. Napi egy pohárka vörösbor köztudottan kedvezően hat az egészségre, de a nagy mennyiségű alkohol már többet árt, mint használ.

 

magvak
4. Ami mindig jöhet: zöldség, gyümölcs, diófélék és magvak
Unalomig ismételt tény, hogy a sok zöldség és gyümölcs fogyasztása sarokköve az egészséges életnek. Ugyanis ezek látják el a szervezetet azokkal a tápanyagokkal, melyekre a szervezetednek szüksége van!

5. Fogyassz probiotikumokat!
A probiotikumos táplálék kiegészítők hozzájárulnak a légzési és emésztőszervi megbetegedések megelőzéséhez, például a joghurtban, kefirben megtalálható erjesztett baktérium jótékony hatással van felnőtt és gyerek egészségére egyaránt.

6. Tölts napi 15 percet a napon!
Nyáron bárhol és bármikor napfürdőzhetsz, ám ősszel már kevesebbet süt a nap, így problémát jelenthet a D-vitamin pótlása. Pedig ez az egyik legfontosabb és legsokrétűbb immunerősítő, nemcsak az influenza és más vírusok megelőzésében segít, hanem hatással van gyerek-felnőtt hangulatára is. Így fontos, hogy ilyenkor, kora ősszel megragadj minden alkalmat, hogy a napfényen tartózkodj!

fokhagymák

7. Vesd be a fokhagymát!
Az nem csupán a vámpírokat tartja távol erőteljes aromájával, hanem a bacilusok is rettegnek tőle, jó messzire elkerülik. Nyersen joghurtba, kefirbe téve a leghatásosabb, de főzéskor is sikeresen alkalmazhatod: fontos, hogy az étel elkészítésekor az utolsók közt add hozzá, mert bizonyos hőfokon elveszíti kulcsfontosságú vitamintartalmát!

8. Fogyassz gyógygombákat!
A hazánkban is közismert gyógygombák közül a shiitake gomba és a maitake gombák a legnépszerűbbek. Nemcsak főzéshez kiválóak, hanem gyógyhatásuk is közismert. A belőlük készült kivonat nőknél bizonyítottan csökkenti a mellrák kialakulásának kockázatát.

 

tea_osszel9. Gyógyteák minden mennyiségben
Nincs is jobb a hideg, nyirkos őszi estéken a forró herbateáknál! Egy kellemes fürdő után kényeztethesd velük a családtagokat. A hársfa, a kamilla és a cickafark mellett hasznos immunvédő tea készíthető a ginzengből, mely a vírusölő hatás mellett a helyes veseműködésért és vérnyomásért is felelős.

10. Echinacea, az örök!
Talán nincs is olyan család, aki ne találkozott volna az echinacea jótékony hatásával. Tea, csepp, vagy kapszula formájában is ismeretes, de saját magad is készíthetsz házilag echinacea kivonatot. Kiváló immunerősítő, illetve megfázás esetén segíti a gyors gyógyulást.

Érdemes mindent bevetni az erős immunrendszerért, hisz szervezetünk meghálálja a gondoskodást.

Jász Veronika