egészséges nass, tábor, fesztivál,  ha nem akarod csak ropival és gumicukorral átvészelni az izgalmas, de kimerítő napokat.

1. Házi diákcsemege
Vegyél háromféle aszalt gyümölcsöt, pörkölt mandulát, sózatlan pörkölt mogyorót és pattogatott kukoricát, öntsd össze őket, majd a mixet oszd el 6-8 kis légmentesen záródó tasakba! Egy kis tasaknyi csemege remek ropogtatnivaló egy koncert vagy kirándulás alatt – és még a barátok is kaphatnak egy-egy zacskóval.

2. Gyümölcsmix 
Keverj össze szárított almaszirmot, asztalt sárgabarack-darabkákat és szárított kókuszdarabkákat! A fentihez hasonló módon kis tasakokban remek és egészséges ropogtatni való, ha rád tör az éhség, és gyors energiapótlás kell.

3. Energiabomba-szendvics
Egy csomag szeletelt szendvicskenyér, egy üveg mogyoróvaj, néhány banán. Ezekből bármikor menő amerikai stílusú szendvics készíthető, amely gazdag egészséges zsiradékokban és tápanyagokban. De a banánt csak akkor hámozd meg, amikor majd felszeletelve a szendvicsbe teszed!

4. Felturbózott vegyes magok 
Ha a kedvenc dióféléidet kevés sóval, borssal és fűszerekkel – például  oregánóval, bazsalikommal, római köménnyel –  megpörkölöd, már viheted is magaddal éhségcsillapítónak!

5. Pirított fűszeres csicseriborsó
A csicseriborsót kedvenc fűszereiddel, vagy csak némi sóval, borssal és pirospaprikával pirítsd ropogósra! Ez egy nagyszerű módja a rostutánpótlásnak.

6. Gyökérzöldség-ropogós 
Egy zöldséghámozóval szeletelj vékonyra néhány fajta gyökérzöldséget, például céklát, édes burgonyát, répát és zellert, majd néhány csepp olajjal, sóval és borssal a sütőben süsd ropogósra indulás előtt! Bedobozolva jól eláll, a sátorban pihengetve elropogtatható.

7. Házi készítésű parmezános ropogós pita 
A pitát vágd cikkelyekre, és egy kevés olívaolajjal, sóval és borssal megszórva süsd ropogósra a sütőben, majd a sütés vége felé hintsd meg parmezán sajttal! Hagyd kihűlni, és egy légmentesen záródó műanyag dobozban tárd, hogy jó ízű és finom falatkák legyenek!