Folyton hallod, ne adj gumicukrot a gyereknek, mert egészségtelen, tele van mindenféle mesterséges anyaggal, és a fogakat is nagyon roncsolja. Itt a megoldás: a saját készítésű, vitaminos változat, amelynek alapja friss gyümölcslé- vagy püré. Ebbe nem kerül se cukor, se színezék, se tartósítószer.

Az egészséges gumicukorból lelkiismeret-furdalás nélkül nassolhat csemetéd. Ráadásul soha nem fogja megunni, hisz rengeteg módon variálhatod attól függően, hogy éppen milyen gyümölcshöz jutsz hozzá a legkönnyebben. Mi eperrel próbáltuk ki, de barackból, frissen facsar narancsléből is tökéletes. Sőt, a gyümölcsöket akár keverheted is. Az elkészítése pofonegyszerű, alig pár percet vesz igénybe. Igaz, utána várni kell, míg megdermed.

Egészséges gumicukor

Hozzávalók:

  • 1 bögre gyümölcspép
  • 3 evőkanál zselatin
  • 2 evőkanál méz
  • fél citrom

A gyümölcsöt alaposan mosd meg, turmixold le, vagy préseld ki, és keverd össze a mézzel. Ha túl sűrű a massza, hígíthatod kevés vízzel. Kis lángon kezdd melegíteni, közben fokozatosan add hozzá a zselatint. Nem kell forralni, addig hagyd csak a tűzön, amíg a zselatin elolvad. Így nem távoznak feleslegesen a vitaminok. Ha a tetején hab képződik, szedd le kanállal, hogy szép átlátszó legyen. Öntsd a keveréket jégkockatartóba, bon-bon- vagy bármilyen szilikonformába. Rakd a fagyasztóba körülbelül két-három órára. Ha megdermed, könnyen ki tudod szedni a formából. Amennyiben a gumicukor nem fogy el egy nap alatt, tedd hűtőbe. Ebből a mennyiségből körülbelül 20 darab cukorkát kapsz.