Az óvodások találhatták ki saját álommosdójukat az újHÁZ Centrum által indított Pöttöm Fürdő Program keretében. A kiválasztott óvoda fürdőjét az építőanyag-kereskedelmi hálózat a nyertes rajz alapján alakította át. A felújítást nyerő Ajka Városi Óvoda tagintézményében, a Hétszínvirág Óvodában adták át az álommosdót, amelyen naponta 175 gyerek osztozik, és egy négyzetméterre 16 kisovis jut. Szekeres Nóra, a program nagykövete, az átadáson készített videóbejegyzésben mutatja be a teljesen megújult helyiség.

Ünnepélyes keretek között adták át az álommosdót a Pöttöm Fürdő Program nyertes óvodájának.A Veszprém megyei Ajka Városi Óvoda tagintézménye, a Hétszínvirág Óvoda mosdója 40 éves alapítása óta nem sok változáson ment keresztül, noha átlagosan 175 gyermek használja minden hétköznap. Az intézmény ugyan egy pályázat eredményeként 2012-ben külső hőszigetelést kapott, de a belső részén nem volt sok változás.

 

– Nagy öröm volt látni, hogy a kicsik milyen izgalommal vették birtokba az átalakított mosdót.Mivel 3-6 éves koruk között az óvoda a második otthonuk, úgy érezzük, az egyik legjobb lehetőséget találtuk meg arra, hogy partnerek lehessünk a minőségi, komfortos környezet megteremtésében” – mondta Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum cégvezetője.

A legnagyobb kihívást az álommosdó tervezése során az jelentette, hogy a mindössze 11 négyzetméteres helyiségben minden funkció megfelelő teret kapjon. Az új fürdőkialakításában az óvodások fantáziája is nagy szerepet kapott, hiszen Horváth Roland Barcsay-díjas festőművésza kiválasztott intézmény rajzából inspirálódva készítette el a helyiségbekerülő dizájnmotívumot.

A felújított fürdőt Szekeres Nóra, a Pöttöm Fürdő Program nagykövete, videóbejegyzésben mutatja be:

A programra összesen 101 óvoda jelentkezett, amelynek részeként szavazni is lehetett a beküldött rajzokra, a tíz legtöbb szavazatot kapott pályázó pedig az EU-s szabványok alapján honosított előírásoknak megfelelő kültéri játszóházat kapott ajándékba. Az újHÁZikókat már át is adták a szerencsés intézményeknek, hogy a szeptemberi óvodakezdés még több vidámsággal és játékkal teljen a gyerekeknek. Az építőanyag-kereskedelmi vállalat célja, hogy a nagysikerű pályázatból hagyományt teremtsen, így a tervek szerint jövőre is elindítják óvodafelújító pályázatukat a „Jót tenni jó” elnevezésű kampányuk keretén belül.