Nem is gondolnád, hogy gyerekkorunk közellensége, a spárga mennyi hasznos tulajdonsággal is rendelkezik! Nemcsak rákmegelőző, hanem vágykeltő és fogyasztó hatású, sőt segít a másnaposság leküzdésében is. Ismerd meg a spárgát új oldaláról, és máris népszerűbb lesz az étlapodon!

Külföldön a spárga párolt formában rendszeresen szerepel köretként az étlapon. A híres, brit szingli, Bridget Jones főleg kék színű leves formájában kedvelte. Nálunk kevésbé elterjedt a fogyasztása, pedig rendkívül egészséges tartozéka lehetne étkezéseinknek.

1. Fogyj spárgával!
A spárga cseles zöldség, mivel nincs benne zsír, cukor is alig, glikémiás indexe pedig rendkívül alacsony. Ellenben rostban és vitaminban gazdag, és darabja csak négy kalóriát tartalmaz.

2. Az emésztésed is jobb lesz tőle: a spárga azon növények egyike, mely a szervezet számára nagyon hasznos inulin nevű szacharózt tartalmaz. Ez igazából egy olyan növényi rost, mely képes a szervezet számára nélkülözhetetlen bifidus-baktériumok termelésének többszörözésére, így segítve a bélflóra egészséges működését. Emellett megköti a koleszterint és a zsírsavakat. A jobb emésztés és megfelelő koleszterinszint érdekében is érdemes belőle fogyasztani.

spárga

3. Rákmegelőző hatású: A spárgában megtalálható egy glutation nevű molekula, mely rákmegelőző hatásáról híres, így a szervezetünkben lévő szabad gyökök megkötésével egészségünk megőrzésének fontos része lehet.

4. Egy szétcsapatós este után is népszerű: dél-koreai kutatók megállapították, hogy a spárga kedvező hatással van a másnaposságra. Elősegíti a szervezet regenerálódását, és megvédi a májat a toxikus anyagok felszívódásától. Tehát egy görbe este után – ha bírsz – érdemes spárgát ebédelni vagy vacsorázni.

5. Vágykeltő zöldség: a spárgát már az ókori Rómában is vágykeltőnek tartották, elsősorban fallikus alakja miatt. Egy próbát megér a dolog, nem igaz? Ártani mindenesetre nem árt, ha rendszeres spárgafogyasztóvá válsz.

Jász Veronika